Horké letní počasí a stále těžší shánění nových lidí do firmy vede zaměstnavatele k tomu, aby zmírnili striktní pravidla oblékání. Snaží se tak vyhovět stávajícím zaměstnancům a zároveň doufají, že do uvolněné atmosféry snadněji přivábí nové.
Že má i taková maličkost, jako je svoboda v oblékání, dopad na zájem uchazečů o práci, dokládá výzkum americké firmy OfficeTime. Mezi uchazeči o práci odhalil, že téměř třetina dává přednost společnostem s neformálním přístupem k tomu, jak by se měli zaměstnanci do práce oblékat.
Změnami proto prochází i konzervativní oblast poradenství. "Potřebujeme úzce profilované, a tedy ne vždy lehce dostupné experty. Kvůli tomu v oblasti dress codu děláme kompromisy, o kterých bychom v minulosti vůbec neuvažovali," říká Olga Lamačková, HR ředitelka české pobočky mezinárodní sítě poradenských společností EY. Zaměstnanci firmy tak už například nemusí nosit kravatu a k obleku si mohou obléknout barevné ponožky. Dámám firma nově povolila lodičky s otevřenou špičkou.
Co se dočtete dál
- Co o člověku řekne při jednání modrá nebo černá barva oblečení?
- Jaké v oblékaní jsou nejčastější chyby tuzemských manažerů a manažerek?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.