Prima, druhá nejsledovanější tuzemská komerční televize, vykázala loni nejvyšší zisk za dvacet pět let své existence. Růst příjmů je odrazem rostoucích výdajů firem za televizní reklamu v době, kdy hospodářství prochází konjunkturou, a také změn v programové nabídce.
Prima vykázala za loňský rok čistý zisk ve výši 591 milionů korun, šlo tedy o nárůst o 23 procent v porovnání s rokem 2016. Společnost údaje zveřejnila ve své výroční zprávě, kterou mají HN k dispozici.
Ve zprávě Prima uvedla, že podíl na sledovanosti v hlavní divácké skupině − tedy u diváků mezi 15 a 69 lety − zůstal téměř stejný (okolo 21,4 procenta), podařilo se ale navýšit proporci mladších diváků, a být tak atraktivnější pro inzerenty. Televize také zvýšila průměrnou cenu za zásah diváků reklamou (takzvané CPP) a udržela mírný růst tržeb ze svých on-line aktivit. Tržby vzrostly o téměř 11 procent na 3,3 miliardy korun.
Televiznímu byznysu, který je v Česku postavený hlavně na příjmech z reklamy, nahrává ekonomický růst − jeden z nejsilnějších v Evropské unii. Jak se české ekonomice daří, lidé více utrácejí a firmy navyšují rozpočty na reklamu. Podle výzkumné agentury Nielsen Admosphere došlo loni ke zvýšení výdajů na reklamu hlavně u maloobchodních prodejců jako Alza, Lidl nebo Kaufland. Víc utrácely také Sazka nebo Škoda Auto. Podle těchto dat rostly i ceníkové hodnoty televizního reklamního prostoru: loni o 13,4 procenta a letos v prvním pololetí o 11 procent.
Co se dočtete dál
- Jak chce televize Prima soutěžit s největším konkurentem Novou?
- Čeští vlastníci úspěšné televize chystají její stěhování.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.