Ministerstvo dopravy přišlo s nápadem, že stát by mohl stavět dálnice rychleji s pomocí zvlášť jmenovaných manažerů, kteří by dohlíželi nad jednotlivými úseky. Prvním takovým zmocněncem se podle zjištění HN stane David Čermák, někdejší generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Na starosti má mít poslední desetikilometrový úsek dálnice D1 u Přerova, který je stále jen ve fázi územního řízení a výkupu pozemků.

Čermák měl podle původních informací získat post oficiálního vládního zmocněnce, on jej však − jak sám přiznává − nepřijal a spokojil se s rolí poradce pracujícího pro ŘSD. Ovšem jeho kompetence mají zůstat prakticky totožné a také odměny mají odpovídat dřívějším cenám práce vládních zmocněnců.

Čermák také potvrdil, že práci na D1 mu nabídl přímo ministr dopravy Dan Ťok, zhruba před měsícem a půl. "Smlouvu s ŘSD ještě nemám podepsanou, ale už od 1. srpna jsem začal pracovat. Zahájil jsem jednání s některými dotčenými organizacemi a úřady," řekl Čermák.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dozvíte, co bude přesně řešit David Čermák i další zmocněnci a jak věc vnímá ŘSD.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se