Ministerstvo dopravy přišlo s nápadem, že stát by mohl stavět dálnice rychleji s pomocí zvlášť jmenovaných manažerů, kteří by dohlíželi nad jednotlivými úseky. Prvním takovým zmocněncem se podle zjištění HN stane David Čermák, někdejší generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).
Na starosti má mít poslední desetikilometrový úsek dálnice D1 u Přerova, který je stále jen ve fázi územního řízení a výkupu pozemků.
Čermák měl podle původních informací získat post oficiálního vládního zmocněnce, on jej však − jak sám přiznává − nepřijal a spokojil se s rolí poradce pracujícího pro ŘSD. Ovšem jeho kompetence mají zůstat prakticky totožné a také odměny mají odpovídat dřívějším cenám práce vládních zmocněnců.
Čermák také potvrdil, že práci na D1 mu nabídl přímo ministr dopravy Dan Ťok, zhruba před měsícem a půl. "Smlouvu s ŘSD ještě nemám podepsanou, ale už od 1. srpna jsem začal pracovat. Zahájil jsem jednání s některými dotčenými organizacemi a úřady," řekl Čermák.
Co se dočtete dál
- V placené části se dozvíte, co bude přesně řešit David Čermák i další zmocněnci a jak věc vnímá ŘSD.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.