Zákazník si nasadí brýle pro virtuální realitu a s jejich pomocí si vybere vybavení auta. Vůz si ze všech úhlů prohlédne a doladí barvu potahů nebo materiál interiéru. Dnes by se jen podle takových virtuálních obrázků člověk při nákupu nejspíš neřídil. Většinou totiž působí nerealisticky − hlavně kvůli zjednodušenému zobrazení povrchů. Vědci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ale vynalezli přístroj, který dokáže zachytit vzhled povrchu předmětů daleko přesněji a přenést data do počítačových vizualizací a virtuální reality.
Co se dočtete dál
- Kde kromě autoprůmyslu může přístroj najít uplatnění?
- Co je nevýhodou konkurenčních technologií?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.