Před několika lety prožíval dánský výrobce šperků Pandora období raketového růstu. Jeho náramky doplněné o různé malé přívěsky ze stříbra se staly hitem. Jenže tyhle časy jsou už pryč. Popularita dříve oblíbených doplňků se postupně vytrácí. Pro firmu má jejich prodej klíčový význam − na celkových tržbách se podílejí zhruba z poloviny. Přívěsky, které kdysi společnost proslavily, ji tak nyní táhnou ke dnu. A investoři s dánským šperkařstvím ztrácí trpělivost.
"Nejsme nijak spokojeni s vývojem firmy a reagujeme na to plnou silou," uvedl Anders Boyer, finanční ředitel společnosti. Ten doufal, že se Pandoře s novou kolekcí podaří zvrátit trend, kdy zákazníci nyní dávají přednost náramkům s méně přívěsky. "To se ale nepodařilo," přiznal s tím, že zákazníci více touží po jednoduchosti.
Potíže s imitacemi
Na šperkařství, které prodává také náhrdelníky, prsteny nebo náušnice, dopadá vedle vadnoucí poptávky po přívěscích také sílící konkurence dalších výrobců. Potíže hlásí hlavně trh v USA. Jedním z hlavních konkurentů je společnost Swarovski. Velkou ránu Pandoře zasazují také levné imitace z Číny, které rychle zaplavují trh.
Co se dočtete dál
- Jak se potíže Pandory promítly do ceny akcií na burze?
- Jaké kroky její neúplné vedení chystá, aby firmu postavilo zpátky na nohy?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.