S rozlohou 33 hektarů patří nákladové nádraží Žižkov mezi největší rozvojová území v širším centru Prahy. Podle propočtů pražského Institutu plánování a rozvoje (IPR) by na něm v budoucnu mohlo vzniknout přibližně 10 tisíc bytů při průměrné velikosti 75 čtverečních metrů.
O pozemky se tu dělí developeři Luděk Sekyra a Central Group Dušana Kunovského. Nově do areálu vstupuje skupina Penta Investments, ve které developerské aktivity řídí další miliardář Marek Dospiva.
Penta připravuje výstavbu bytových domů na čtyřhektarovém území podél ulic Malešická a K Červenému dvoru. "Myslíme si, že se tam dá postavit přibližně 500 bytů," řekl HN David Musil, ředitel pro rezidenční výstavbu ve skupině Penta. Náklady na projekt Musil odhaduje na dvě miliardy korun.
Bydlení pro tisíce lidí
Penta považuje za vhodné, aby pozemky sloužily hlavně k bydlení. To je v souladu s tím, co si myslí IPR. Podle mluvčího institutu Marka Váchy je ideálním využitím bytová zástavba napojená na uliční síť s živou přízemní částí − obchody, službami či kavárnami. I podle IPR je tu optimální počet 500 bytů.
Parcely vlastní České dráhy, v dlouhodobém pronájmu je má ale firma RailReal, v níž mají vedle drah podíl společnosti Sudop a nyní také Penta. Dohoda je taková, že České dráhy firmě RailReal pozemky prodají poté, co Penta získá pro projekt územní rozhodnutí a stavební povolení. "České dráhy nemají ambici být developerem," řekl Musil.
Co se dočtete dál
- Jak České dráhy spolupracují s developery na území žižkovského nákladového nádraží?
- Proč developerské firmy stále častěji vyhlašují u velkých projektů mezinárodní architektonické soutěže?
- Na Žižkově se staví i jinde. O jaké projekty jde?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.