Statistiky nejsou věc, kterou by Milan Petr bral na lehkou váhu. Ředitel sítě papírnictví McPen řídí firmu z velké části právě s jejich pomocí.

K datovým výstupům dal přístup i vedoucím prodejen, kteří díky tomu mají přehled, jaké produkty se nejčastěji prodávají společně. Když si zákazník přijde pro jeden z nich, automaticky mu u pokladny nabídnou i druhý − podobně jako běžný e-shop zákazníkům nabídne k monitoru i klávesnici.

A Milan Petr údaje o odbytu často nosí přímo v hlavě. "Pobočka na hlavním nádraží v Praze je specifická. Účtenka je v ní zpravidla nižší než jinde, ale obchod má nadprůměrnou návštěvnost," říká při letmé zmínce o jedné z prodejen. Od založení firmy v roce 2009 jich po celé republice funguje 31. Ještě letos by k nim Milan Petr rád přidal i vlastní e-shop a dalších pět provozoven. "Zaměříme se na Prahu a blízké okolí," uvádí muž, jenž je se 60 procenty největším podílníkem firmy VersaCo, která McPen vlastní. Doposud společnost rostla rovnoměrně po celé republice. A to navzdory tomu, že pražské pobočky měly od začátku potenciál vyššího zisku.

Z dlouhodobého hlediska se ale zdálo rozumnější budovat značku, která bude mít záběr po celé republice. "Věděli jsme, že nám to otevře dveře i do obchodních center, kam je jinak těžší se dostat," popisuje strategii Milan Petr.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dozvíte: Proč McPenu pomohlo, že začínal v době světové hospodářské krize. Do kterých zemí by firma potenciálně mohla expandovat. Jak se potýká se situací na trhu práce.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se