Do Česka míří nová značka švýcarských hodinek. Vedle luxusních výrobků od firem Rolex či Omega nyní bude k dostání i jejich bratranec ze skupiny Swatch Group, hodinky značky Mido.

V Česku sice není příliš známá, loni v listopadu ale tato firma oslavila sté výročí od svého vzniku. Ročně vyrobí stovky tisíc hodinek s mechanickým strojkem a patří tak k největším producentům na světě.

Jeden ze zakladatelů největší hodinkářské skupiny na světě Swatch Group a její dlouholetý šéf Nicolas Hayek v rámci skupiny razil strategii tzv. pyramidy, tedy takového rozložení, aby si v rámci skupiny jednotlivé značky příliš cenově nekonkurovaly.

Mido se proto specializuje na středně drahé hodinky, jejichž cena se pohybuje zhruba od 15 do 60 tisíc korun. "Jsme tak mírně dražší než například hodinky Tissot a naopak levnější než Longines," říká v rozhovoru pro HN prezident firmy Mido Franz Linder.

V rámci své cenové kategorie produkuje Mido nejvíc mechanických hodinek se švýcarským certifikátem přesnosti chodu COSC (Contrôle Officiel Suisse des Chronomètres). Těch ročně vyrobí mezi 50 a 60 tisíci.

"Naše cenová hladina se pro Česko velmi hodí. Myslím si, že Češi mají rádi švýcarské hodinky, ale nemohou si někdy dovolit produkt za pět nebo deset tisíc švýcarských franků," říká Linder.

A neodpustí si příměr s výrobcem aut Škoda. "Podívejte se, kolik jich v Česku jezdí. To je také kvalitní auto za rozumnou cenu."

Plán firmy je prý, stejně jako na ostatních trzích, dostat se na tuzemském trhu v rámci své cenové kategorie mezi dvě nejprodávanější značky. V Česku ji bude zastupovat společnost Carollinum.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč je pro výrobce hodinek tak důležitý čínský trh?
  • Proč podle šéfa firmy Mido Franze Lindera není pro výrobce hodinek s mechanickým strojkem problémem nástup chytrých hodinek?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se