O víkendu dosáhl Tiger Woods na fenomenální vítězství v golfovém turnaji v americké Augustě. Stejný turnaj předtím ovládl před čtrnácti lety! Vítězství bylo zážitkem pro něj i pro diváky. Tiger Woods si odvezl dva miliony dolarů. A s ním se vrací reklamní peníze.

Je tomu přesně 10 let, co přerušil kariéru na neurčito. Nejdříve ho od golfu rušily milostné aférky, později problémy se zády. Poslední operaci podstoupil loni. Když nehrál golf, odvracel se od něj jeden sponzor za druhým, smlouvu s ním ukončily AT&T i Accenture. Důvěru mu naopak zachovali v Nike. Čekání se jim vyplatilo. Pokud si vypočteme, jak dlouhou dobu svítilo během turnaje logo Nike z Tigerovy čepice a trika, stálo by to značku přes 20 milionů dolarů. Nemluvě o tom, že kolekce podepsaná jeho jménem byla hned po turnaji vyprodána. I akcie firmy jsou na dostřel od historických maxim.

To pánové v Adidasu si asi rvou vlasy. Značku golfových holí TaylorMade, kterou používá právě Tiger, prodali před necelým rokem. A hodně na tom prodělali. Kupcem byl fond soukromého kapitálu KPS, který si teď vesele prodává edici Tigera Woodse a sčítá výdělky z této akvizice ve stovkách milionů dolarů. Důkaz, že trh soukromého kapitálu, tzv. private equity, stále nabízí velmi zajímavé příležitosti.

Související
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru