Počátky CSR (Corporate Social Res­ponsibility) neboli společenské odpovědnosti firem spadají už do 60. let minulého století, v Česku ale více rezonuje až v poslední dekádě. Po revoluci se firmy a živnostníci zaměřovali často jen na ekonomické výsledky podnikání a ani je nenapadlo uvažovat o jeho dopadu na okolí. Podle zakladatelky a ředitelky Asociace společenské odpovědnosti Lucie Mádlové nastal zlom v momentě, kdy lidem začal docházet vliv podnikání na společnost i přírodu. "To byl takový výrazný moment, kdy byznys začal vymýšlet první CSR strategie a postupy," říká Mádlová.

Postoj k CSR ve firmách začal před devíti lety soustavně zjišťovat projekt výzkumné a technologické agentury Ipsos. "Zpočátku šlo o okrajovou záležitost, ale dnes si manažeři stále více uvědomují, že jejich aktivity na poli CSR a udržitelného rozvoje mohou výrazně ovlivnit reputaci firmy i atraktivnost pro potenciální zaměstnance," uvádí Tomáš Macků, ředitel komunikace Ipsosu.

Že chuť lidí pomáhat potřebným vzrostla v Česku zásadně za posledních deset let, potvrzuje i ředitel Nadace Via Jiří Bárta. Uvádí, že podle údajů Finanční správy ČR štědrost lidí narostla až o 60 procent. "Ti nejbohatší z nás dávají nejvíce na systémové společenské změny − například ve vzdělávání. Většinová populace pak nejvíce podporuje sociální a zdravotní témata a pomoc lidem v tíživé situaci. Velká část filantropie směřuje také na pomoc zvířatům," upřesňuje Bárta.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru