Počátky CSR (Corporate Social Res­ponsibility) neboli společenské odpovědnosti firem spadají už do 60. let minulého století, v Česku ale více rezonuje až v poslední dekádě. Po revoluci se firmy a živnostníci zaměřovali často jen na ekonomické výsledky podnikání a ani je nenapadlo uvažovat o jeho dopadu na okolí. Podle zakladatelky a ředitelky Asociace společenské odpovědnosti Lucie Mádlové nastal zlom v momentě, kdy lidem začal docházet vliv podnikání na společnost i přírodu. "To byl takový výrazný moment, kdy byznys začal vymýšlet první CSR strategie a postupy," říká Mádlová.

Postoj k CSR ve firmách začal před devíti lety soustavně zjišťovat projekt výzkumné a technologické agentury Ipsos. "Zpočátku šlo o okrajovou záležitost, ale dnes si manažeři stále více uvědomují, že jejich aktivity na poli CSR a udržitelného rozvoje mohou výrazně ovlivnit reputaci firmy i atraktivnost pro potenciální zaměstnance," uvádí Tomáš Macků, ředitel komunikace Ipsosu.

Že chuť lidí pomáhat potřebným vzrostla v Česku zásadně za posledních deset let, potvrzuje i ředitel Nadace Via Jiří Bárta. Uvádí, že podle údajů Finanční správy ČR štědrost lidí narostla až o 60 procent. "Ti nejbohatší z nás dávají nejvíce na systémové společenské změny − například ve vzdělávání. Většinová populace pak nejvíce podporuje sociální a zdravotní témata a pomoc lidem v tíživé situaci. Velká část filantropie směřuje také na pomoc zvířatům," upřesňuje Bárta.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.