Vystudoval dějiny umění, jeho oborem i vášní je historie architektury. V Národním technickém muzeu začínal jako badatel už v roce 1984, kdy se probíral pozůstalostí architekta Josefa Zítka, mimo jiné autora návrhu Národního divadla či Mlýnské kolonády v Karlových Varech. Po roce 1990 pracoval Karel Ksandr pro technické muzeum několikrát jako kurátor, po roce 2003 jako náměstek a od roku 2010, kdy vyhrál konkurz, je generálním ředitelem.

HN: Pamatujete se, kdy jste byl v Národním technickém muzeu poprvé?

Věk si nepamatuji, ale protože jsem Leteňák, bylo to každopádně první muzeum, které jsem viděl. Zvenku i zevnitř. Tehdy ještě za dopravní halou stály lokomotivy a já se na ně přes plot chodil koukat. Dneska už jsou, zaplať pánbůh, pod střechou a nerezaví.

HN: Který exponát byl váš oblíbený?

Ve věku kolem deseti let to byla nepochybně parní lokomotiva zvaná Hrboun z počátku minulého století. Ta myslím každého kluka fascinuje svou velikostí. Přál jsem si, abych jednou přerostl její kola, která mají v průměru 2,1 metru. To se mi tedy nepodařilo. Ale byl to pro mě exponát číslo jedna.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaká je role muzeí v éře moderních technologií?
  • Jsou tím, co ředitele NTM nejvíce trápí, peníze?
  • Kolik lidí ročně muzeum navštíví a proč se za vstupné musí platit?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se