Mezi nejvýraznější technologické vynálezy, které změnily moderní historii, patří sociální sítě. Zasáhly celou lidskou společnost, a to do takové míry, jakou před příchodem Facebooku nikdo nečekal. K největší sociální síti je připojených 2,38 miliardy uživatelů z celého světa. V Číně a Severní Koreji, kde je Facebook oficiálně nedostupný, sice tak výraznou pozici nemá, jeho globální síla ale stále roste. A příliš s ní nezahýbaly ani nedávné skandály spojené se zneužíváním uživatelských dat k ovlivňování demokratických voleb prostřednictvím cílené reklamy.
Ještě před tím, než Facebook získal miliardy uživatelů hned pro několik svých služeb, ale musel sám bojovat o místo na výsluní. Až do roku 2008 měl více uživatelů konkurenční MySpace, v podstatě první sociální síť na světě. Facebook se do té doby soustřeďoval pouze na vysokoškoláky. Jakmile se otevřel všem zájemcům, raketově vyrostl. Pomohla mu v tom i dostupnost miniaplikací a her, které podporovaly virální získávání nových uživatelů.
Facebook se od té doby snažila porazit řada firem. Zejména Google, který podnikl hned několik pokusů o vytvoření vlastní sociální sítě. Nejvíce prostředků věnoval na službu Google+. Po osmi letech existence ji ale Google minulý měsíc uzavřel. Oficiální zprávy říkají, že chce na základě původní sociální sítě vybudovat systém pro diskuse a sdílení znalostí pro firemní uživatele služeb G Suite, přesto je jisté, že Google+ je pro firmu jednoznačný neúspěch. Původní plány připravit Facebook o dominantní postavení naprosto selhaly. Ve výsledku však Google+ přinesl i pozitivní efekt jak pro uživatele Facebooku, tak pro ty, kdo používají další služby Googlu. Facebook například přinutil zavést nové funkce, jako je snadné sdílení různým skupinám lidí, nebo vylepšit diskusní skupiny a práci s fotografiemi.
Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.