Mezi nejvýraznější technologické vynálezy, které změnily moderní historii, patří sociální sítě. Zasáhly celou lidskou společnost, a to do takové míry, jakou před příchodem Facebooku nikdo nečekal. K největší sociální síti je připojených 2,38 miliardy uživatelů z celého světa. V Číně a Severní Koreji, kde je Facebook ofi­ciálně nedostupný, sice tak výraznou pozici nemá, jeho globální síla ale stále roste. A příliš s ní nezahýbaly ani nedávné skandály spojené se zneužíváním uživatelských dat k ovlivňování demokratických voleb prostřednictvím cílené reklamy.

Ještě před tím, než Facebook získal miliardy uživatelů hned pro několik svých služeb, ale musel sám bojovat o místo na výsluní. Až do roku 2008 měl více uživatelů konkurenční MySpace, v podstatě první sociální síť na světě. Facebook se do té doby soustřeďoval pouze na vysokoškoláky. Jakmile se otevřel všem zájemcům, raketově vyrostl. Pomohla mu v tom i dostupnost miniaplikací a her, které podporovaly virální získávání nových uživatelů.

Facebook se od té doby snažila porazit řada firem. Zejména Google, který podnikl hned několik pokusů o vytvoření vlastní sociální sítě. Nejvíce prostředků věnoval na službu Google+. Po osmi letech existence ji ale Google minulý měsíc uzavřel. Oficiální zprávy říkají, že chce na základě původní sociální sítě vybudovat systém pro diskuse a sdílení znalostí pro firemní uživatele služeb G Suite, přesto je jisté, že Google+ je pro firmu jednoznačný neúspěch. Původní plány připravit Facebook o dominantní postavení naprosto selhaly. Ve výsledku však Google+ přinesl i pozitivní efekt jak pro uživatele Facebooku, tak pro ty, kdo používají další služby Googlu. Facebook například přinutil zavést nové funkce, jako je snadné sdílení různým skupinám lidí, nebo vylepšit diskusní skupiny a práci s fotografiemi.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.