Německý koncern Daimler zůstává největším výrobcem luxusních osobních aut na světě, těsně před BMW. Ale to je asi jeho jediné prvenství. V přechodu na elektromobilitu zaostává a většina jeho rivalů hospodaří efektivněji. Spolkové úřady koncern podezřívají, že také on se dopouštěl různých "triků" s měřením emisí.

Nový generální ředitel a šéf představenstva Ola Källenius, kterého valná hromada ve středu 22. května potvrdila ve funkci, tak bude mít starostí nad hlavu.

Švédský manažer se dostává na nejvyšší výkonné posty jako vůbec první cizinec v historii koncernu. Pomyslné žezlo mu předal šestašedesátiletý Dieter Zetsche, který řídil koncern od počátku roku 2006.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak vypadalo Källeniových dosavadních 26 let ve službách Daimleru?
  • Jaká je aktuální situace automobilky a jak má v plánech manažerů vypadat její přerod ve výrobce bezemisních vozů?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se