Po necelých pěti letech končí éra Bernharda Maiera v mladoboleslavské Škodě Auto. Firma ve čtvrtek oznámila, že Maier na konci července předčasně skončí ve funkci šéfa automobilky.
Následkem této změny může být ztráta silného postavení Škody v koncernu Volkswagen, který je největším světovým výrobcem aut. To by mohlo mít dopad na celou českou ekonomiku, pro kterou hraje výroba aut klíčovou roli. Škoda je největší český exportér, patří k největším zaměstnavatelům a jsou na ní závislé stovky dalších podniků.
Maierovo působení mnozí označují za zlaté roky 125leté historie značky − automobilka během nich překonala takřka všechny prodejní i hospodářské rekordy. Oficiální důvody jeho odchodu Škoda ani koncern neuvádí. Podle neoficiálních informací mohou být důvody dva: nejasná strategie Škody pro příští těžké roky a především pak mocenské boje a rošády, které v posledních týdnech probíhají na nejvyšších manažerských postech koncernu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.