Na světové výstavě v New Yorku 1939 lidé nahlíželi do budoucnosti. Společnost General Motors postavila v pavilonu Futurama obří model budoucích velkoměst a dálnic překračujících jezera i pohoří. Diváci se pomocí pohyblivého jeviště vznášeli nad ním a obdivovali vizi, v jejímž jádru stála poloautomaticky řízená auta. Doprava budoucnosti byla postavena na čtyřech principech: bezpečnost, pohodlí, rychlost a hospodárnost. Trvalo dalších 80 let, než se tyto principy začaly v automobilovém průmyslu skutečně potkávat.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Komentáře ke článku

Tomáš Jurka 09.08.2020 10:46
Co je to prosím za tvrzení, že Waymo vede s 32 miliony kilometrů? Na silnici už je milion Tesel a každá z nich posílá data při každé jízdě a například když systém neumí rozhodnout nebo když řidič zasáhne do systému, pošle data do centrály. Takto mají už téměř 10 miliard (!) kilometrů a tato data mají daleko větší hodnotu. O řád více než Waymo. A zadarmo. A tento náskok bude jen stoupat, protože Tesla meziročně vyrobí stabilně kolem 30-50% více vozidel. A problem názvu autopilota? Co říká Wikipedie? "An autopilot is a system used to control the trajectory of an aircraft, marine craft or spacecraft without requiring constant manual control by a human operator. Autopilot does not replace human operators. " Tesla díky masivnímu sběru dat a vlastnímu návrhu a výrobě počítače na zpracování těchto dat bude první firma s masivně rozšířeným lvl4/5.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru