Tomáš Kadeřábek, konzultant, ARVAL CZ
Foto: Arval CZ

Tomáš Kadeřábek, konzultant, Arval CZ

V současnosti jde o 466 vozidel na CNG, z toho 24 začalo být nově financováno v roce 2019. V loňském roce došlo převážně kvůli nedostatku vhodných dostupných modelů k výraznému propadu objednávek vozů s tímto typem pohonu a čísla za letošní rok zatím ukazují jen částečné oživení zájmu. Přesto sledujeme, že se vozy s tímto pohonem historicky osvědčily v řadě firemních flotil a díky rostoucí síti plnicích stanic a rozšiřující se nabídce dostupných modelů očekáváme spíše pozitivní trend i v budoucnosti.

Petr Neuvirth, rozvoj obchodu, ČSOB Leasing
Foto: ČSOB

Petr Neuvirth, rozvoj obchodu, ČSOB Leasing

Mezi klienty evidujeme spíše nižší zájem o tento typ pohonu. V roce 2019 jsme profinancovali 36 vozidel s CNG, z tohoto počtu si většinu pořídili a využívají zákazníci, kteří distribuují plyn nebo mají k dispozici plnicí stanici. Celkově máme v zákaznickém portfoliu řádově desítky kusů CNG vozidel. Určité oživení poptávky může přinést například nová Škoda Octavia, která je na CNG nabízena v zajímavých konfiguracích. Zdá se, že aktuálně se z alternativních pohonů nejvíce prosazují vozidla s hybridním pohonem.

Pavel Doležel, obchodní ředitel, ALD Automotive
Foto: ALD Automotive

Pavel Doležel, obchodní ředitel, ALD Automotive

V roce 2019 ALD profinancovalo cca 340 vozidel na CNG, což představuje zhruba čtyři procenta celkové produkce. Celkem u ALD jezdí 560 vozidel, což představuje 2,5% podíl. Ze statistik registrací je evidentní, že CNG je na ústupu. Vnímáme rostoucí zájem o hybridní pohony, které CNG začínají nahrazovat. Je to dané jasnou orientací značek s cílem snížit flotilové emise CO2 a vyhnout se tak velkým pokutám.

Jan Pařízek, vedoucí fleetového prodeje, Volkswagen Financial Services
Foto: Volkswagen Financial Services

Jan Pařízek, vedoucí fleetového prodeje, Volkswagen Financial Services

Celkově tvořil objem financovaných CNG vozů v roce 2019 přibližně jedno procento. Výrazně vyšší je podíl v segmentu užitkových vozidel, kde se blíží 8 %. Tento typ alternativního pohonu využívají ve větší míře zejména společnosti, které se zabývají městskou rozvážkovou službou. Z jejich pohledu jde o vhodné skloubení ekologického i ekonomického pohonu. Nicméně i v segmentu osobních vozidel sledujeme zájem klientů a máme zde zajímavé nabídky financování formou operativního leasingu i úvěru.

Článek byl publikován ve speciální příloze Hospodářských novin Firemní automobily.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist