Tomáš Kadeřábek, konzultant, ARVAL CZ
Foto: Arval CZ

Tomáš Kadeřábek, konzultant, Arval CZ

V současnosti jde o 466 vozidel na CNG, z toho 24 začalo být nově financováno v roce 2019. V loňském roce došlo převážně kvůli nedostatku vhodných dostupných modelů k výraznému propadu objednávek vozů s tímto typem pohonu a čísla za letošní rok zatím ukazují jen částečné oživení zájmu. Přesto sledujeme, že se vozy s tímto pohonem historicky osvědčily v řadě firemních flotil a díky rostoucí síti plnicích stanic a rozšiřující se nabídce dostupných modelů očekáváme spíše pozitivní trend i v budoucnosti.

Petr Neuvirth, rozvoj obchodu, ČSOB Leasing
Foto: ČSOB

Petr Neuvirth, rozvoj obchodu, ČSOB Leasing

Mezi klienty evidujeme spíše nižší zájem o tento typ pohonu. V roce 2019 jsme profinancovali 36 vozidel s CNG, z tohoto počtu si většinu pořídili a využívají zákazníci, kteří distribuují plyn nebo mají k dispozici plnicí stanici. Celkově máme v zákaznickém portfoliu řádově desítky kusů CNG vozidel. Určité oživení poptávky může přinést například nová Škoda Octavia, která je na CNG nabízena v zajímavých konfiguracích. Zdá se, že aktuálně se z alternativních pohonů nejvíce prosazují vozidla s hybridním pohonem.

Pavel Doležel, obchodní ředitel, ALD Automotive
Foto: ALD Automotive

Pavel Doležel, obchodní ředitel, ALD Automotive

V roce 2019 ALD profinancovalo cca 340 vozidel na CNG, což představuje zhruba čtyři procenta celkové produkce. Celkem u ALD jezdí 560 vozidel, což představuje 2,5% podíl. Ze statistik registrací je evidentní, že CNG je na ústupu. Vnímáme rostoucí zájem o hybridní pohony, které CNG začínají nahrazovat. Je to dané jasnou orientací značek s cílem snížit flotilové emise CO2 a vyhnout se tak velkým pokutám.

Jan Pařízek, vedoucí fleetového prodeje, Volkswagen Financial Services
Foto: Volkswagen Financial Services

Jan Pařízek, vedoucí fleetového prodeje, Volkswagen Financial Services

Celkově tvořil objem financovaných CNG vozů v roce 2019 přibližně jedno procento. Výrazně vyšší je podíl v segmentu užitkových vozidel, kde se blíží 8 %. Tento typ alternativního pohonu využívají ve větší míře zejména společnosti, které se zabývají městskou rozvážkovou službou. Z jejich pohledu jde o vhodné skloubení ekologického i ekonomického pohonu. Nicméně i v segmentu osobních vozidel sledujeme zájem klientů a máme zde zajímavé nabídky financování formou operativního leasingu i úvěru.

Článek byl publikován ve speciální příloze Hospodářských novin Firemní automobily.