Když se před pěti lety, 18. září 2015, v USA provalilo, že Volkswagen pomocí "cinknutého" softwaru bezostyšně podvádí s měřením emisí ze svých naftových aut, nechyběly v odborných kruzích hlasy, že ho to možná položí. Ale to se nestalo. A to přesto, že největší světová automobilka sice v důsledku "Dieselgate" na pokutách a náhradách škod zatím přišla o více než 32 miliard eur (kolem 860 miliard korun). Jejím finančním zdravím to však neotřáslo. Naopak, rozsáhlá aféra týkající se zhruba 11 milionů koncernových aut po celém světě, z toho 1,2 milionu značky Škoda Auto, zapůsobila jako mocný impulz k prosazení rozsáhlých změn spojených s řízením kolosu se 670 tisíci zaměstnanci.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.