Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike zvýšil čtvrtletní zisk meziročně o 11 procent na 1,5 miliardy dolarů (téměř 35 miliard Kč). Firma těžila z oživení poptávky v Číně, kde tržby stouply o šest procent. Internetový prodej vzrostl o 82 procent, protože koronavirová krize podpořila zájem spotřebitelů o tento způsob nakupování. Zisk na akcii se v prvním finančním čtvrtletí, které skončilo 31. srpna, zvýšil na 95 centů z 86 centů před rokem. Analytici jej přitom odhadovali pouze na 47 centů. Celkové tržby se snížily o 0,6 procenta na 10,6 miliardy dolarů, zatímco trh očekával jejich propad na 9,15 miliardy dolarů. Hospodářský výsledek Nike se v prvním finančním čtvrtletí výrazně zlepšil oproti předchozím třem měsícům, v nichž firma v důsledku koronavirové krize prodělala 790 milionů dolarů. Akcie firmy si na frankfurtské burze krátce po zahájení obchodování připisovaly zhruba 15 procent.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist