Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike zvýšil čtvrtletní zisk meziročně o 11 procent na 1,5 miliardy dolarů (téměř 35 miliard Kč). Firma těžila z oživení poptávky v Číně, kde tržby stouply o šest procent. Internetový prodej vzrostl o 82 procent, protože koronavirová krize podpořila zájem spotřebitelů o tento způsob nakupování. Zisk na akcii se v prvním finančním čtvrtletí, které skončilo 31. srpna, zvýšil na 95 centů z 86 centů před rokem. Analytici jej přitom odhadovali pouze na 47 centů. Celkové tržby se snížily o 0,6 procenta na 10,6 miliardy dolarů, zatímco trh očekával jejich propad na 9,15 miliardy dolarů. Hospodářský výsledek Nike se v prvním finančním čtvrtletí výrazně zlepšil oproti předchozím třem měsícům, v nichž firma v důsledku koronavirové krize prodělala 790 milionů dolarů. Akcie firmy si na frankfurtské burze krátce po zahájení obchodování připisovaly zhruba 15 procent.

Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike.
Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike.
Foto: Reuters

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist