Novinářka Veronika má jasno. „Až si budu příště kupovat boty, raději si je napřed vyzkouším v obchodě. Po zkušenosti s objednáváním přes internet jsem půlku nových bot musela vrátit, protože mi nebyly.“ Vědec Ondřej se už zase těší, až se bude moci s kolegy ze zbytku světa znovu setkávat na odborných konferencích, a ne pouze prostřednictvím videokonferenčních hovorů. „Je sice fajn mít možnost se každý týden v on-line režimu vidět třeba s lidmi z USA, neformální diskuse mezi přednáškami to ale nenahradí,“ dodává fyzik z Univerzity Palackého v Olomouci.

S propuknutím globální pandemie významně vzrostla míra používání internetu. Děti přešly na on-line výuku, většina kancelářských profesí začala pracovat z domova přes počítač, jedinou alternativou za zavřené kamenné obchody se staly nákupy na e-shopech. Jak přitom dokládají zmíněné hlasy, řada lidí má už takového on-line života dost.

Potvrzuje to i čerstvý výzkum poradenské společnosti McKinsey provedený na reprezentativním vzorku více než 1200 Čechů. Čtrnáct procent z nich plánuje po odeznění pandemie své on-line aktivity omezit, tedy část digitálních služeb využívat s menší intenzitou nebo je zcela opustit. Takové číslo odpovídá 1,2 milionu tuzemských obyvatel.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se