Novinářka Veronika má jasno. „Až si budu příště kupovat boty, raději si je napřed vyzkouším v obchodě. Po zkušenosti s objednáváním přes internet jsem půlku nových bot musela vrátit, protože mi nebyly.“ Vědec Ondřej se už zase těší, až se bude moci s kolegy ze zbytku světa znovu setkávat na odborných konferencích, a ne pouze prostřednictvím videokonferenčních hovorů. „Je sice fajn mít možnost se každý týden v on-line režimu vidět třeba s lidmi z USA, neformální diskuse mezi přednáškami to ale nenahradí,“ dodává fyzik z Univerzity Palackého v Olomouci.

S propuknutím globální pandemie významně vzrostla míra používání internetu. Děti přešly na on-line výuku, většina kancelářských profesí začala pracovat z domova přes počítač, jedinou alternativou za zavřené kamenné obchody se staly nákupy na e-shopech. Jak přitom dokládají zmíněné hlasy, řada lidí má už takového on-line života dost.

Potvrzuje to i čerstvý výzkum poradenské společnosti McKinsey provedený na reprezentativním vzorku více než 1200 Čechů. Čtrnáct procent z nich plánuje po odeznění pandemie své on-line aktivity omezit, tedy část digitálních služeb využívat s menší intenzitou nebo je zcela opustit. Takové číslo odpovídá 1,2 milionu tuzemských obyvatel.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru