Aby firmy nepřišly v pandemii o kontakt se zákazníky, musely často aspoň část svého byznysu přesunout na web. V první řadě stojí společnost před rozhodnutím, jestli využije už existujícího řešení, které si upraví a uzpůsobí svým potřebám, nebo si nechá vyvinout software na míru. V prvním případě bude smluvní vztah založen na licenční smlouvě, na jejímž základě zákazník získá oprávnění k užití existujícího programu. O dodávku softwaru na objednávku pak půjde tehdy, pokud je potřeba napsat zcela nový kód, a vyvinout tak v podstatě unikátní software.

Vývoj aplikace nebo modernizace webu se může ubírat několika směry a na každý z nich jsou z hlediska práva jiné nároky. Klasický „vodopádový“ přístup odkazuje na posloupnost jednotlivých kroků, od analýzy přes vývoj a testování až po finální uvolnění hotového produktu. Je také výrazně lehčí na přípravu smluv. „V nich by měl být stanoven rozsah dodávky díla s přesnou definicí jednotlivých funkcí, akceptačními kritérii a samozřejmě cenou,“ vyjmenovává nutné minimum takového kontraktu advokátka Lucie Balýová.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se