Je zvláštní, jak rychle se může změnit vnímání firmy. Apple velkou část svého úspěchu postavil na férovém přístupu k uživatelům a jejich datům. Snahu analyzovat obsah komunikace a prodávat reklamu kreslil jako čerta, kterým strašil zájemce o Android. Nyní ale Apple narazil s vlastní iniciativou, která má odhalovat zneužívání dětí.

Záměr je jednoznačný a nepochybně dobře míněný. Firma z kalifornského Cupertina chce zamezit šíření dětské pornografie a chránit děti před predátory, a to s pomocí nových funkcí ve vyhledávání, aplikaci Messages a ve službě iCloud. Hlavní součástí změn je analýza obsahu obrázků na zařízení uživatele. Apple bude díky strojovému učení zjišťovat, zda obrázky v knihovně uživatele nebo příchozí a odchozí snímky ve Zprávách neobsahují materiál, který spadá do kategorie dětské pornografie.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se