Světové automobilky dusí čipová krize. V tomto týdnu už měly po celozávodní dovolené z výrobních pásů Škody Auto sjíždět nové Octavie a Fabie. Automobilka, jež patří do skupiny Volkswagen, ale neměla z čeho vyrábět, chyběly jí především polovodiče. Prodloužila proto svým zaměstnancům dovolenou o jeden týden.
Podle Jaroslava Povšíka, předsedy odborů a člena dozorčí rady ve Škodě Auto, už ale firma nashromáždila veškeré potřebné díly a od příštího týdne sešlápne ve výrobnách plyn až na podlahu. „Kdybychom měli čipy, hladce překonáme všechny rekordy v historii společnosti Škoda Auto,“ říká v rozhovoru pro HN odborářský předák s tím, že ale čipová krize bude nadále pokračovat.
HN: Když jsme se spolu v červenci bavili naposledy, říkal jste, že nejpalčivějším místem ve výrobě Škody Auto jsou dodávky čipů z Malajsie. Platí to i ve druhé polovině srpna?
Ano, stále nás trápí čipy z Malajsie. Především proto, že v tamních továrnách řádí covid, v podnicích je velké množství karantén a úmrtí. Z toho důvodu musela malajsijská vláda přistoupit k lockdownu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.