Kilo jablek v obchodě vyjde zákazníka na více než 30 korun, u farmáře přitom zaplatí i o polovinu méně. Rozdíl mezi farmářskou cenou, za kterou čeští zemědělci prodávají svou produkci odběratelům, a spotřebitelskou cenou, která stojí na cenovkách v obchodě, má vysvětlit nový web Agrární komory ČR Z naší země. Prostřednictvím interaktivní mapy má rovněž usnadnit hledání farmy v okolí zákazníka. Obdobný projekt představil Zemědělský svaz ČR. Web nazvaný Najdi svého zemědělce odkazuje zhruba na 400 pěstitelů a hospodářů. Cíle obou projektů jsou stejné, vyhnout se obchodním řetězcům.
Agrární komora chce podpořit prodej „ze dvora“ a ukázat, jak vypadá moderní české zemědělství, jehož cílem je udržitelně produkovat dostatek potravin a zároveň odpovědně přistupovat ke krajině. Farmy přibližuje prostřednictvím příběhů. „Web Agrární komory ČR cílí především na naši členskou základnu a je odborně zaměřený. Nově zřízený web je orientovaný na širší veřejnost. Byli bychom rádi, kdyby přispěl ke zvýšení prestiže českého zemědělství v očích veřejnosti, a především u mladých lidí. Zatím je v mapě necelých 30 záznamů, počítáme s dalším rozvojem,“ sdělila mluvčí komory Barbora Pánková.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.