Naprosto uznávám, že dělat si legraci z kampaně ČSSD je laciné. Kdysi nejsilnější česká partaj, která sebe samu přivedla skrze několik let trvající vnitrostranickou rvačku do stavu, kdy se její vstup do sněmovny ocitl v oblasti fantazie, je opravdu až příliš snadným terčem. Možná by ČSSD spíš zasloužila empatii a soucitný povzdech nad odcházením tradiční levice. Jenže aby se k tomu člověk donutil, musela by se ČSSD rozhodnout odejít důstojně. A ne předvádět kusy, které by se nejlépe vyjímaly na Matějské pouti provozované legendou pražské ČSSD Václavem Kočkou. 

Posuďte: na billboardech se ČSSD označuje za jediného autentického obránce „jistot“, což je v situaci, kdy prakticky všichni její bývalí voliči považují za svého ochránce a patrona dotačního miliardáře, kterému ČSSD dělala čtyři roky béčkovou stafáž, opravdu odvážné. Navíc sociální demokraté dlouhá léta mátli voliče v tom, co vlastně hodlají bránit. Jednou to byla práva žen a sexuálních menšin, podruhé zase mytický tradiční volič a národní suverenita. Prostě mydlili se ode zdi ke zdi – od progresivně levicového profilu po konzervativně slavjanofilní partaj podávající si na politické kružnici z druhé strany ruku s ultrapravicí. ČSSD si není jistá ani sama sebou, takže těžko jí někdo může věřit, že jistoty, jež zrovna akcentuje, myslí vážně.

Ideovému chaosu dokonale odpovídá zmatená předvolební komunikace. Jako hlavní tváře kampaně si ČSSD vybrala duo Jana Maláčová, Matěj Stropnický. Na tom samotném by ještě nic legračního nebylo. Maláčová je pilná, Stropnický má odhodlání, oba vyzařují jistou formu energie. Za určitých podmínek by to mohlo i fungovat. Jenže muselo by být alespoň jasné, na koho se vlastně obracejí. Tandem sám sebe nazval „hustá dvojka“, což jaksi signalizuje, že svými videoskeči míří hlavně na mladé voliče. Ovšem z nějakých záhadných důvodů nemluví o tom, co by mohlo mladé zajímat (bydlení, vzdělání, klimatická změna). Místo toho hustí do lidí ideologické floskule, jak je kapitalismus špatný, což může dojmout maximálně dělníka kolem šedesátky, kterého ovšem zase spolehlivě odradí image Matěje Stropnického, jehož zaťatá dikce juvenilního latinskoamerického revolucionáře působí, jako by chtěl do 10 minut rozstřílet všechno kolem, kromě vlastního ega.

Speciální nabídka
Ještě na vás čeká 40 % článku. Přečtěte si tento a další články bez reklam a volte na základě informací, ne kampaně.

Vedle přístupu k volebnímu zpravodajství budete mít:

  • Přístup k veškerému obsahu HN
  • Mobilní aplikaci HN
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.

Komentáře ke článku

Petr Mach 13.09.2021 05:28
ČSSD se rozhodla konkurovat Babišovi, na což přinejmenším nemají finance a bojovat s ním o staré nevzdělané voliče, které jim Babiš převzal. A zbavením se lidí jako Šmarda nebo Petříček se zbavili zhruba poloviny svých příznivců, kteří na Babiše neslyšeli, ale také nevoněli Zemanovi. Odpovědnost za to nese Hamáček.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily v Hospodářských novinách. Těšit se můžete na texty Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje Jan Kubita.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru