Za tři desítky let existence se česká rodinná firma EcoGlass vypracovala mezi přední dodavatele lisovaných čoček do světel pro automobilový průmysl. Výrobky podniku z Jablonce nad Nisou končí u známých značek jako Aston Martin, Rolls-Royce nebo Tesla. Propojení s výrobou aut ale společnost při poklesu ekonomiky i pěkně zabolelo: loni se její tržby kvůli covidu propadly o více než čtvrtinu.

„Prakticky ze dne na den jsme přišli o řadu objednávek. Měli jsme i nabídky na prodej firmy, ale rozhodli jsme se, že to neuděláme,“ říká majitel EcoGlassu Jiří Kočárek. Vítěz soutěže IBM Firma roku 2021 Libereckého kraje rozhodnutí nelituje. Asi i proto, že EcoGlass, který zaměstnává 55 lidí a jehož tržby se v dobrých časech blíží 200 milionům korun, zvládl propad v autoprůmyslu částečně nahradit.

Místo čoček si jablonecká firma našla další obor, a to dodávky optiky pro výrobce solárních panelů, kde vidí velkou budoucnost. EcoGlassu pomohlo, že za covidu provozovatelé prázdných letišť investovali do oprav ranvejí. To přineslo další zakázky, protože vyrábí ještě skleněné hranoly pro výrobce světel pro letiště.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se