Dálkové autobusy Greyhound jsou ve Spojených státech fenoménem. A to nejen dopravním, ale i kulturním a společenským. V USA zná tyto autobusy takřka každý. Dostaly se do písní, hrály v řadě filmů a v neposlední řadě slouží jako místo, kde se míchají různé společenské skupiny. Jezdí jimi lidé, kteří si nemohou dovolit vlastní auto, mladí turisté levně poznávající Ameriku nebo propuštění vězni vracející se domů.
Firma Greyhound Lines však v posledních letech čelí problémům, které ještě prohloubila covidová pandemie. Už tak ztrátové společnosti během ní klesl počet cestujících na čtvrtinu. Kvůli celkové krizi americké autobusové dopravy proto britský majitel Greyhoundu, společnost FirstGroup, hledal pro známou značku kupce. A nyní se dočkal. Greyhound má zachránit německý podnik FlixMobility, stojící mimo jiné za dálkovými autobusy FlixBus. Ten ji koupil za 172 milionů dolarů (asi 3,8 miliardy korun).
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.