Pro jihomoravského podnikatele Radima Jančuru a jeho firmu RegioJet znamenala koronavirová krize ránu. Během loňského jara dopravce prodělával i 40 milionů měsíčně. Až od letošního června se podle Jančury RegioJet dostal do mírného zisku.

Firmu ale trápí zvyšující se náklady. Třeba stevardkám dnes platí 30 tisíc hrubého měsíčně, před pandemií to bylo o pět tisíc méně. Očekává se i zvýšení cen energií, které dopravci na železnici platí. „Ceny jízdného budou muset jít nahoru,“ popisuje v rozhovoru pro HN Jančura. A řešit to podle něj budou muset i konkurenční České dráhy.

HN: Jak se do žlutých vlaků a autobusů vracejí cestující?

Teď už pomaleji, pořád jich chybí 15 procent – hlavně takzvaných globálních turistů, a to u všech dálkových dopravců. Chybí tady turisté z USA či Asie. Ti letí do Evropy jednou za život a pak projíždí Evropu a jedou naším vlakem a na ně stále čekáme.

Tlačíme proto na nižší náklady. U autobusů to je jednodušší, škrtnou se spoje. Ale u vlaků škrtnout vagony nestačí. Aby to ekonomicky vycházelo, potřebujeme jezdit s dlouhými vlaky, kde se náklady rozpočtou na více cestujících. Takže to není dobré, i když jsme od června v drobném zisku.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se