Pro politiky to byla velká sláva. Tehdejší premiér Andrej Babiš (ANO) začátkem října otevřel „zcela fungl novou dálnici D1“, jak to sám nazval. Těsně před sněmovními volbami tak symbolicky zakončil roky trvající rekonstrukci hlavní české dálnice mezi Prahou a Brnem, byť na ní budou menší opravy pokračovat ještě nejmíň osm let. Setkání k ukončení rekonstrukce se vedle Babiše účastnil taky jeho ministr dopravy Karel Havlíček (ANO) a šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Ale chyběl ten, kdo opravu D1 z drtivé většiny zaplatil – zástupci Evropské unie. A to se jim nelíbí.
Rekonstrukce vyšla na necelých 22 miliard korun. Přes 80 procent z této částky přitom Česko získalo jako dotaci ze společného rozpočtu EU. Ten spravuje Evropská komise. Její zastoupení v Česku, obdoba velvyslanectví, se proto chtělo otevření opravené dálnice zúčastnit a vystoupit na něm s projevem, jako to udělali čeští politici. Jenže od ŘSD nedostalo pozvánku.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.