Běžný den řidiče kamionu mohl vypadat tak, že by v kabině musel mít stohy papírů v několika různých jazycích. Potvrzovaly by výši jeho mzdy, která by se přitom měnila pokaždé, když by překročil hranice nějaké země. Za jednu cestu přitom řidiči projedou třeba i 10 různých států. „To by pro dopravní firmy znamenalo enormní nárůst byrokracie,“ řekl HN Martin Felix ze Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia.

Tato záplava papírování ale nakonec na české dopravce nedopadne. Ve středu vstupují v platnost pravidla o odměňování řidičů v mezinárodní dopravě. A na rozdíl od jiných odvětví řidiči nemusí dostávat aspoň minimální mzdu té země Evropské unie, ve které zrovna pracují.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se