Běžný den řidiče kamionu mohl vypadat tak, že by v kabině musel mít stohy papírů v několika různých jazycích. Potvrzovaly by výši jeho mzdy, která by se přitom měnila pokaždé, když by překročil hranice nějaké země. Za jednu cestu přitom řidiči projedou třeba i 10 různých států. „To by pro dopravní firmy znamenalo enormní nárůst byrokracie,“ řekl HN Martin Felix ze Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia.
Tato záplava papírování ale nakonec na české dopravce nedopadne. Ve středu vstupují v platnost pravidla o odměňování řidičů v mezinárodní dopravě. A na rozdíl od jiných odvětví řidiči nemusí dostávat aspoň minimální mzdu té země Evropské unie, ve které zrovna pracují.
Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.