Běžný den řidiče kamionu mohl vypadat tak, že by v kabině musel mít stohy papírů v několika různých jazycích. Potvrzovaly by výši jeho mzdy, která by se přitom měnila pokaždé, když by překročil hranice nějaké země. Za jednu cestu přitom řidiči projedou třeba i 10 různých států. „To by pro dopravní firmy znamenalo enormní nárůst byrokracie,“ řekl HN Martin Felix ze Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Tato záplava papírování ale nakonec na české dopravce nedopadne. Ve středu vstupují v platnost pravidla o odměňování řidičů v mezinárodní dopravě. A na rozdíl od jiných odvětví řidiči nemusí dostávat aspoň minimální mzdu té země Evropské unie, ve které zrovna pracují.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se