Pro banky je v posledních letech klíčové přimět klienty ovládat účet mobilem. Nárůsty počtů lidí, kteří si jejich aplikaci nainstalují, banky uvádějí na čelných místech svých zpráv. Kdo trendu vzdoroval, třeba proto, že si docela dobře vystačí s internetovým bankovnictvím, které se už v Česku používá skoro čtvrtstoletí, toho ke smartphonu a „apce“ dotlačila nutnost potvrzovat platby na mobilním zařízení. I mnozí z těch, kterým to nešlo pod nos, nakonec rezignovali, protože další možnosti jsou podstatně kostrbatější než jednoduše platbu potvrdit otiskem prstu.
Ovšem co nevadí lidem, kteří jsou s chytrým (a tedy dnes výhradně dotykovým) mobilem srostlí, to je bariérou pro starší generaci. Míru frustrace ukázala odezva na petici „Jsem starší, ale ne idiot“, kterou sepsal Španěl Carlos San Juan, doktor na penzi. Vadí mu, že dnes není schopný udělat ani základní operace sám, ranil ho také blahosklonný přístup zaměstnanců jeho banky, u které je padesát let.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.