Neexistuje asi větší klišé v krizové komunikaci než prohlášení, jak je firma zarmoucena nějakou velkou katastrofou. Je to skoro povinná věta. Teprve ve chvíli, kdy společnost stojí tváří v tvář vážné události, poznáte, jestli tahá ze šuplíku generická prohlášení podle šablony, anebo skutečně reaguje a pomáhá. Vidět je to také při reakcích na ruskou agresi proti Ukrajině.

Byznysová sféra se rozdělila na dvě skupiny. Ta první pozastavuje podnikání na ruském trhu, ta druhá ho úplně ukončuje. Jedni se málem omlouvají, že teď nemohou poskytovat své výrobky a služby kvůli uvaleným sankcím, zatímco druzí jednoznačně říkají, že je proti jejich hodnotám vydělávat peníze ve státě, který napadl sousední zemi. Pro jiné je to vítaná příležitost, jak opustit trh, který pro ně nebyl obchodně důležitý, ale teď se u toho mohou poplácat po ramenou.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se