Neexistuje asi větší klišé v krizové komunikaci než prohlášení, jak je firma zarmoucena nějakou velkou katastrofou. Je to skoro povinná věta. Teprve ve chvíli, kdy společnost stojí tváří v tvář vážné události, poznáte, jestli tahá ze šuplíku generická prohlášení podle šablony, anebo skutečně reaguje a pomáhá. Vidět je to také při reakcích na ruskou agresi proti Ukrajině.
Byznysová sféra se rozdělila na dvě skupiny. Ta první pozastavuje podnikání na ruském trhu, ta druhá ho úplně ukončuje. Jedni se málem omlouvají, že teď nemohou poskytovat své výrobky a služby kvůli uvaleným sankcím, zatímco druzí jednoznačně říkají, že je proti jejich hodnotám vydělávat peníze ve státě, který napadl sousední zemi. Pro jiné je to vítaná příležitost, jak opustit trh, který pro ně nebyl obchodně důležitý, ale teď se u toho mohou poplácat po ramenou.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.