Nadšení pro podporu Ukrajiny je skvělé. Je jasné, že česká společnost většinově chápe, že Ukrajinci brání před ruskou expanzí i nás. Ovšem potíž je, když se nadšení pro Ukrajinu přehoupne v odmítání všeho ruského. Včetně umění. To už není projev svobodomyslnosti, ale zabedněnosti. A možná i něčeho horšího.
Dokonalou ukázku předvedlo Národní divadlo, když zastavilo přípravu inscenace opery Petra Iljiče Čajkovského Střevíčky. Mluvčí divadla tvrdí, že opera má „nevhodný kontext“, protože se odehrává za doby Kateřiny Veliké, kdy se Ukrajina stala državou carské říše. Dobrá, jenže současně jde o operu na motivy povídky na Ukrajině narozeného (!) spisovatele Nikolaje Vasiljeviče Gogola, jehož ironicky a pochybovačně laděné dílo je jako celek naprostou antitezí velkoruské nabubřelosti a uzurpátorství. Obávám se, že hlavní problém se nalézá nikoli v Gogolovi a Čajkovském, ale v hlavách managementu Národního divadla.
Ještě na vás čeká 60 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.