Evropská regulace internetu může být pro uživatele nevýhodná, varuje Robert Kyncl, který je v nejužším vedení společnosti YouTube. Evropská unie nejspíš během českého předsednictví, které připadá na druhou polovinu tohoto roku, dokončí dva připravované regulační balíčky, jež by měly omezit velké americké internetové giganty, jako je například Google. A právě jeho součástí, respektive mateřského koncernu Alphabet, největší světová služba pro sdílení videí je. „Je potřeba dobře zvážit, aby nová pravidla neměla nějaké nezamýšlené důsledky, které by vedly k tomu, že se platformy jako YouTube stanou méně bezpečné,“ zdůraznil obchodní šéf YouTube Kyncl v rozhovoru HN.
HN: Jak se stát úspěšným youtuberem a vydělat tam miliony? Je na to nějaký recept?
Konzistence. Úspěšní tvůrci na YouTube nahrávají obsah pravidelně. U lidí, kteří je sledují, byli schopni vytvořit očekávání, zvyk, že obsah, na který čekají, dostanou třeba každý čtvrtek odpoledne. Musí své publikum opravdu detailně znát a rozumět mu. A musí být opravdu zažraní do toho, co dělají, a být dobrými marketéry. Ale klíčová je ta konzistence a sledování statistik ohledně chování konkrétního publika.
HN: Máte nějaký konkrétní příklad?
Lidé, kteří na YouTube mají kanál o vaření, se zaměřili na statistiku a zjistili, že vždycky když jsou hotoví s vařením, posadí se a to jídlo jedí a povídají si o něm, sledovanost výrazně klesla. Lidi prostě zajímalo to samotné vaření, a ne to, jak si pak autoři o tom jídle povídají. Co udělali? Příště svá videa začali povídáním o tom konkrétním jídle, třeba jak je napadlo uvařit to či ono. A teprve pak se zvedli a začali ho vařit. Díky tomu zvýšili čas, po který lidé jejich videa sledují. Je to příklad toho, že musíte sledovat statistiky a pracovat s nimi.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist