Zmrzliny a nanuky Ben & Jerry’s, Carte d’Or, Magnum či Míša většinou čekají na své zákazníky v mrazácích, kde je teplota minus 18 stupňů Celsia a nižší. Nadnárodní koncern Unilever, který zmíněné značky vlastní, nyní zkoumá, zda budou tyto chlazené produkty stejně kvalitní i tehdy, pokud se v mrazáku zvýší teplota na minus 12 stupňů. Právě tím chce Unilever snížit své emise skleníkových plynů. Koncern doufá, že snaha o teplejší mrazáky povede ke změnám v celém odvětví. 

„Aktivně hledáme cestu, jak spolupracovat s partnery napříč zmrzlinovým byznysem i byznysem mražených potravin, aby se celý průmysl změnil. Díky tomu se zvýší pozitivní dopad,“ uvedl Matt Close, prezident pro zmrzlinové výrobky Unileveru. Koncern vlastní po celém světě více než tři miliony mrazáků v obchodech nebo stáncích. Emise z této techniky v maloobchodě dělají až 10 procent všech emisí skleníkových plynů Unileveru. 

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se