Obyčejní lidé vzpomínají v dobrém na Andreje Babiše a jeho vládu. Obří billboardová kampaň v tomto motivu, kterou v posledních týdnech rozjelo hnutí ANO, by se při pohledu na ostré reakce na sociálních sítích mohla zdát jako propadák: „Dělejte si srandu z někoho jiného!“ nebo „Seš tak ubohej a odpornej, že jediný, kdo je schopen ‚odvážně‘ mluvit ve tvé reklamě, je jen a pouze tvůj nohsled, nikdo jiný!“ – i takto kritizují uživatelé expremiéra třeba za to, že část tváří z plakátů jsou straníci či podporovatelé hnutí.
V tomto případě se však ukazuje, jak rozdílný bývá názor působící jako většinový na sociálních sítích a jaká je realita vnímaná průměrným voličem. Podle čtveřice expertů na politický marketing, které HN oslovily, je totiž kampaň velmi podařená. Babišovi pomohla na sebe upozornit poté, co kvůli válce na Ukrajině byla vidět hlavně vláda Petra Fialy (ODS).
„Kampaň přitáhla pozornost zpátky k Andreji Babišovi, začalo se o něm zase víc mluvit. Dlouho nebyl tolik vidět. Vzbudil pozornost s celkem jasným sdělením, že za jeho vlády bylo líp než teď,“ míní vedoucí katedry politologie Masarykovy univerzity v Brně Otto Eibl.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.