Po sobotním úmrtí druhého nejbohatšího Rakušana Dietricha Mateschitze († 78) se rozjela debata o dědictví impéria v hodnotě téměř 700 miliard korun, stejně jako o následovnictví marketingového vizionáře s nelibostí v kravatách. Nejde totiž o to samé. Otázka dědictví je poměrně jasná. Hledání náhrady za geniálního marketéra, který z levného životabudiče pro jihoasijské řidiče kamionů udělal předražený trendy drink a vytvořil tak zcela novou nápojovou kategorii, bude mnohem složitější.
V tom je situace Red Bullu podobná stavu Applu po úmrtí Steva Jobse. Stejně jako Mateschitz dokázal i legendární spoluzakladatel technologického gigantu přimět miliony lidí ke koupi produktu, o kterém do té doby málokdo tušil, že ho vůbec potřebuje. A u kterého také podstatnou část ceny tvoří značka. A takových byznysmenů je na světě opravdu málo.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.