Po sobotním úmrtí druhého nejbohatšího Rakušana Dietricha Mateschitze († 78) se rozjela debata o dědictví impéria v hodnotě téměř 700 miliard korun, stejně jako o následovnictví marketingového vizionáře s nelibostí v kravatách. Nejde totiž o to samé. Otázka dědictví je poměrně jasná. Hledání náhrady za geniálního marketéra, který z levného životabudiče pro jihoasijské řidiče kamionů udělal předražený trendy drink a vytvořil tak zcela novou nápojovou kategorii, bude mnohem složitější.

V tom je situace Red Bullu podobná stavu Applu po úmrtí Steva Jobse. Stejně jako Mateschitz dokázal i legendární spoluzakladatel technologického gigantu přimět miliony lidí ke koupi produktu, o kterém do té doby málokdo tušil, že ho vůbec potřebuje. A u kterého také podstatnou část ceny tvoří značka. A takových byznysmenů je na světě opravdu málo. 

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.