Tržby na internetu ve Spojených státech o letošní slevové akci Black Friday patrně navzdory vysoké inflaci dosáhly rekordu. Společnost Adobe Analytics odhaduje, že zákazníci v pátek na internetu utratili devět až 9,2 miliardy dolarů (až 215,5 miliardy korun), což mírně překonává její původní prognózu. Informovala o tom v sobotu agentura Reuters.
Adobe Analytics internetový obchod vyhodnocuje sledováním transakcí na webových stránkách. Má přístup k údajům o nákupech u 85 procent ze 100 největších amerických internetových prodejců. Analýza zahrnuje více než bilion návštěv webových stránek maloobchodů. Podnik spadá pod softwarovou společnost Adobe.
„Poptávka po nakupování přes internet zůstává i nadále silná, Black Friday v online tržbách poprvé překročí hranici devíti miliard dolarů. Spotřebitelé si začínají vážit snadného a pohodlného nakupování z domova,“ uvedl analytik Vivek Pandya z Adobe Digital Insights.
„Po dvou letech, kdy mnoho lidí zůstalo doma kvůli obavám z pandemie, se někteří zákazníci na Black Friday vracejí do kamenných obchodů,“ dodal.
Slevy podle obchodníků: Marže pláčou, obchod kvete, hrdinou může být i notebook za 7193 korun
Za pětidenní slevovou akci nazvanou Cyber Week, která trvá ode Dne díkuvzdání, tedy od čtvrtka, do pondělí, Adobe Analytics očekává internetové tržby 34,8 miliardy dolarů. To by v porovnání s minulým rokem znamenalo nárůst o 2,8 procenta.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist