Digitální obři Google a Meta společně téměř dekádu kralovali světu internetové reklamy, o své výsostné postavení ale nyní přicházejí. Poprvé od roku 2014 nyní dohromady drží méně než polovinu klíčového amerického trhu, z nějž si stále větší podíl ukrajuje nová konkurence. Daří se zejména gigantickému e-shopu Amazon, který k zobrazování personalizované reklamy využívá data o nákupním chování svých zákazníků. Rapidně roste ale také sociální síť TikTok, kam se stahuje mladá generace, nebo řada streamovacích služeb, které stále častěji šetřícím zákazníkům nabízejí reklamy výměnou za levnější předplatné.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 179 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.