Švédská společnost Spotify, která je provozovatelem největší světové služby pro streamování hudby, má v úmyslu propustit zhruba šest procent zaměstnanců, což představuje kolem 600 pracovních míst. Firma to v pondělí uvedla v tiskové zprávě. Připojila se tím k řadě dalších technologických podniků, které snižováním počtu zaměstnanců reagují na zhoršené hospodářské vyhlídky.

Společnost Spotify na konci loňského září zaměstnávala kolem 9800 lidí. Firma předpokládá, že v souvislosti se snižováním počtu pracovníků vykáže jednorázové náklady 35 až 45 milionů eur (až 1,1 miliardy korun), informovala agentura Reuters.

„Učinili jsme obtížné, ale nezbytné rozhodnutí snížit počet zaměstnanců,“ uvedl šéf podniku Daniel Ek. „Podobně jako mnoho jiných lídrů jsem doufal v udržení příznivého vývoje z doby pandemie a věřil, že nás ochrání šíře našeho globálního podnikání a nižší riziko dopadů zpomalení v oblasti reklamy. Při zpětném pohledu jsem byl příliš ambiciózní, když jsem investoval rychleji, než rostly naše příjmy. Proto dnes snižujeme naši pracovní sílu zhruba o šest procent,“ dodal.

Ek rovněž uvedl, že za kroky, které vedly k nynější situaci, přebírá plnou zodpovědnost. Slíbil, že se nyní soustředí na zajištění toho, aby se všem odcházejícím zaměstnancům dostalo spravedlivého zacházení.

Spotify se nyní podobně jako přední internetové společnosti Meta Platforms a Google potýká se zpomalením výdajů na reklamu. To je důsledkem negativních dopadů, které mají na ekonomiku rostoucí úrokové sazby a válka na Ukrajině. Firma už v říjnu ohlásila zpomalení náboru nových zaměstnanců.

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.