Jedním z paradoxů českých prezidentských voleb se zdá být nebetyčný rozdíl mezi spoustou různých témat v oblasti národohospodářské (i jiné) politiky, k nimž jsou kandidáti na zdejší nejvyšší ústavní funkci nuceni se vyjadřovat, a hrstkou pravomocí, kterými je člověk ve funkci prezidenta ve skutečnosti schopen do ekonomického vývoje země zasáhnout.
V posledních měsících či týdnech před právě skončenými volbami si znalci ústavního práva a další komentátoři mohli hlavu ukroutit nad naivitou, s níž voliči čekají, co všechno dobrého (nebo špatného) může budoucí prezident pro českou ekonomiku udělat. O důkladnosti znalostí, zkušeností a úvah voličů si jistě nesmíme dělat přehnané iluze, ale v tomto případě bych jim přiznal slušnou dávku intuice. Prezident totiž má na fungování ekonomiky mnohem větší vliv, než se běžně uvádí.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.