Jedním z paradoxů českých prezidentských voleb se zdá být nebetyčný rozdíl mezi spoustou různých témat v oblasti národohospodářské (i jiné) politiky, k nimž jsou kandidáti na zdejší nejvyšší ústavní funkci nuceni se vyjadřovat, a hrstkou pravomocí, kterými je člověk ve funkci prezidenta ve skutečnosti schopen do ekonomického vývoje země zasáhnout.

V posledních měsících či týdnech před právě skončenými volbami si znalci ústavního práva a další komentátoři mohli hlavu ukroutit nad naivitou, s níž voliči čekají, co všechno dobrého (nebo špatného) může budoucí prezident pro českou ekonomiku udělat. O důkladnosti znalostí, zkušeností a úvah voličů si jistě nesmíme dělat přehnané iluze, ale v tomto případě bych jim přiznal slušnou dávku intuice. Prezident totiž má na fungování ekonomiky mnohem větší vliv, než se běžně uvádí.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.