Vodík, nikoliv elektřina. Přesně taková je představa nastupujícího šéfa Toyoty Kojiho Sata o tom, co je uhlíkově neutrální palivo a k čemu bude upínat na nejvyšším postu japonské automobilky svou pozornost. Jde tak trochu proti proudu. Zatímco se většina světových automobilek soustřeďuje především na vývoj baterií do elektromobilů, Sato počítá s tím, že páteří byznysu Toyoty bude v nadcházejících letech právě vodíková technologie.

Vodík se ale zatím dominantněji prosazuje jen v autobusové nebo nákladní dopravě. Například v Německu už jezdí na vodík pravidelné vlakové linky od firmy Alstom, boom se očekává v pohonu pro kamiony. 

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.