Vodík, nikoliv elektřina. Přesně taková je představa nastupujícího šéfa Toyoty Kojiho Sata o tom, co je uhlíkově neutrální palivo a k čemu bude upínat na nejvyšším postu japonské automobilky svou pozornost. Jde tak trochu proti proudu. Zatímco se většina světových automobilek soustřeďuje především na vývoj baterií do elektromobilů, Sato počítá s tím, že páteří byznysu Toyoty bude v nadcházejících letech právě vodíková technologie.
Vodík se ale zatím dominantněji prosazuje jen v autobusové nebo nákladní dopravě. Například v Německu už jezdí na vodík pravidelné vlakové linky od firmy Alstom, boom se očekává v pohonu pro kamiony.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.