Dům luxusu LVMH v posledních dubnových týdnech překonal svojí tržní kapitalizací hranici 500 miliard dolarů. Jde o historicky první společnost ze starého kontinentu, která překonala takto vysoký milník. Současně firma svojí velikostí nahlédla do vybraného spolku deseti nejhodnotnějších firem světa.

Zatímco Amerika je pyšná na své velké technologické firmy (kterým říkáme big tech), Francie se těší z úspěchu svých luxusních firem. Hned pětice (LVMH, L’Oréal, Hermès, EssilorLuxottica, Kering) z jejich desítky nejhodnotnějších firem (měřeno tržní kapitalizací) se věnuje právě byznysu namočenému do luxusního alkoholu, blyštivých šperků, omamných parfémů, nedostupných kabelek a elegantních brýlí. Luxusní odvětví obecně po celém světě těží ze své jedinečnosti a unikátnosti. Historický punc se těžko replikuje moderními věcmi, desetiletá až staletá historie má své nenahraditelné kouzlo.

V letošním roce akciím LVMH prospěly především vynikající hospodářské výsledky díky opětovnému rozběhnutí ekonomické aktivity v Číně. V prvním kvartálu firemní tržby poskočily o sedmnáct procent. Spíše dlouhodobou tezí pro odvětví luxusu je velmi dobrá odolnost i v časech ekonomické stagnace, či dokonce propadů.

Majitel domu LVMH Bernard Arnault je v současnosti nejbohatším člověkem planety, se svým jměním přesahujícím 200 miliard dolarů. Jeho pět dětí je již zapojeno do rodinného podnikání. Netřeba dodávat, že rostoucí hodnota společnosti LVMH prospívá nejen rodinnému klanu Bernarda Arnaulta, ale také minoritním akcionářům.

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.