Na pražských silnicích může René Doležal působit jako anomálie. A to už zdaleka ne tím, že je brázdí za volantem Tesly. Aut od americké značky v Česku letos rapidně přibývá, v meziročním srovnání představuje 787 aut za prvních šest měsíců roku více než 700procentní nárůst. Doležal si ale s Teslou denně přivydělává jako taxikář. A elektrické auto z dílny amerického byznysmena Elona Muska si jako drožkářský vůz nemůže vynachválit. „Zpátky ke spalovákům už bych se nevrátil,“ říká 49letý Doležal s tím, že elektromobil považuje jízdními vlastnostmi za nejlepší vůz, po kterém mohou taxikáři sáhnout.

Profesně vzal volant poprvé do rukou v roce 2016, kdy ještě jezdil benzinovým Superbem od Škody Auto. Taxikaření pro něj vždy byla jedna ze dvou prací, tou hlavní je pozice projektového manažera. Dříve pracoval na sebe jako OSVČ, a když neměl zakázky, jezdil taxíkem klidně i osm hodin denně. Nyní je zaměstnaný na plný úvazek u soukromé firmy, přesto po práci ve volném čase řídí každý den taxík třeba i tři hodiny. Především proto, že ho to baví a vyčistí si hlavu od hlavní práce. Ale taky proto, aby si na sebe poměrně drahé auto dokázalo samo vydělat.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.