Pro výrobce letadel Aero Vodochody byla nedávno skončená airshow v Paříži skvělou příležitostí, jak dál propagovat nové cvičné letadlo L-39NG. Na podzvukovém jednomotorovém stroji pro výcvik armádních pilotů staví podnik svoji budoucnost. Letoun je nástupcem legedárního modelu L-39 Albatros, jehož se vyrobilo 2700 kusů. Aero má zatím zajištěné dodávky 28 letadel pro zákazníky ve Vietnamu, v Maďarsku a pro český státní podnik LOM Praha. 

Původně Aero Vodochody kalkulovalo s tím, že investice do vývoje a sériové výroby se vrátí při prodeji 60 kusů. „Aktuálně bych řekl, že se blížíme spíše hranici 80 letadel, protože stouply výrobní náklady,“ řekl v Paříži pro HN Viktor Sotona, ředitel Aera Vodochody. A připustil, že postupně změnil názor na civilní programy (aerostructures), jež byly v době jeho příchodu v roce 2021 téměř všechny ztrátové. „V procentech by mohly tvořit až 35 procent tržeb,“ popsal budoucí výhled Aera Vodochody.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.