Jeho otec léta pracoval jako vedoucí knihkupectví Orbis v Praze na Václavském náměstí. Po revoluci pak podnik odkoupil a začala se psát historie rodinného podnikání. Dnes Jan Kanzelsberger mladší vede se svým stejnojmenným otcem i bratrem Martinem síť šedesáti poboček a doufá, že obstojí v konkurenci e-shopů i online antikvariátů.

I když mají za sebou zavření několika poboček a tržby skupiny klesly loni o více než 30 milionů na 425 milionů, mluví optimisticky. A sází nato, že Češi, kteří utratí za knihy o třetinu více, než je světový průměr, se své záliby jen tak nevzdají. „Běžný čtenář chce knihu vybrat, osahat a odnést si ji pokud možno hned. Na webu nakupují spíše známé autory, složitější výběr nechávají na knihkupectví,“ říká Kanzelsberger a popisuje, jak se za roky, co je v oboru, proměnil čtenářský vkus Čechů. A také proč roste obliba beletrie na úkor naučné literatury.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.