Filmové či jiné dílo se může stát mocným marketingovým nástrojem. Dokazuje to nový komediální satirický film Barbie americké režisérky Grety Gerwigové. Jde o letos největší kasovní trhák, který zatím vynesl přes 1,3 miliardy dolarů. Současně znamená požehnání pro německého výrobce sandálů a kosmetiky Birkenstock. Zasloužila se o to scéna na konci filmu, kde se hlavní hrdinka ztvárněná herečkou Margot Robbie přezouvá ze střevíčků na vysokém podpatku do pohodlných sandálů značky Birkenstock.

To stačilo, aby se lidé vrhli do obchodů a model růžové barvy předvedený ve filmu zcela vykoupili. 

Birkenstocks Barbie movie
Pantofle Birkenstock se objevily ve filmu Barbie.
Foto: Birkenstock

Film Barbie se podle německého listu Handelsblatt postaral o bombastickou reklamu v tom nejlepším čase – Birkenstock záhy vstoupí na Newyorskou burzu cenných papírů (NYSE) se svojí první veřejnou nabídkou akcií. Vyplývá to z žádosti, o níž v noci na středu informovala americká Komise pro cenné papíry a burzy.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.