Filmové či jiné dílo se může stát mocným marketingovým nástrojem. Dokazuje to nový komediální satirický film Barbie americké režisérky Grety Gerwigové. Jde o letos největší kasovní trhák, který zatím vynesl přes 1,3 miliardy dolarů. Současně znamená požehnání pro německého výrobce sandálů a kosmetiky Birkenstock. Zasloužila se o to scéna na konci filmu, kde se hlavní hrdinka ztvárněná herečkou Margot Robbie přezouvá ze střevíčků na vysokém podpatku do pohodlných sandálů značky Birkenstock.
To stačilo, aby se lidé vrhli do obchodů a model růžové barvy předvedený ve filmu zcela vykoupili.
Film Barbie se podle německého listu Handelsblatt postaral o bombastickou reklamu v tom nejlepším čase – Birkenstock záhy vstoupí na Newyorskou burzu cenných papírů (NYSE) se svojí první veřejnou nabídkou akcií. Vyplývá to z žádosti, o níž v noci na středu informovala americká Komise pro cenné papíry a burzy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.