Stojíme ve speciálních oblecích a s návleky na botách u bílo-ocelového stroje, který tvarem připomíná ždímačku našich babiček před příchodem automatických praček a který má objem 60 litrů. „Tady vzniká to nejdůležitější pro výrobu našich baterií, speciální chemická směs. Je tu velké množství vstupů, je to to nejkritičtější místo, pořád se všechno kontroluje,“ vysvětluje Tomasz Wróbel, vedoucí výroby slovenského start-upu InoBat. A zahajuje tím unikátní prohlídku jen pro reportéry HN. Za pár týdnů se tu spustí výrobní linka na baterie pro auta a letadla.

Až tady během října a listopadu čínští experti zprovozní všechny zde připravené stroje, které jsou dnes už osazené, ale stále omotané varovnými páskami, dovnitř se sem návštěva již nedostane. Musí tu být čisté a hlavně ultrasuché prostředí, proto se sem chodí ve speciálních oblecích a přes odsávací komoru.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak dlouho trvá výroba baterie?
  • Co je podstatou výroby?
  • Jak dohnat náskok Číny ve výrobě baterií a elektromobilů?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.