Praha zvažuje povinnou výměnu stávajících taxíků se spalovacími motory za elektrické či s vodíkovým pohonem, a to už od podzimu 2029. Původní návrh schválil magistrátní výbor pro dopravu v únoru, nyní ho prosazuje radní pro dopravu a šéf Pirátů Zdeněk Hřib.

Důvod je podle něj jednoduchý: taxíků v hlavním městě neúměrně přibývá a vozy jsou stále starší. Od roku 2017 stouplo průměrné stáří vozu taxislužby ze čtyř na deset let. Před deseti lety pražskou licenci ročně dostalo zhruba tisíc taxikářů, loni to už bylo skoro pět a půl tisíce, čímž se celkový počet aut jezdících po Praze s licencí zvýšil zhruba na 16 tisíc.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se má v následujících pěti letech změnit taxislužba v Praze?
  • Koho se návrh dotkne nejvíc?
  • Je městská doprava dostatečnou náhradou osobní přepravy?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.