Praha zvažuje povinnou výměnu stávajících taxíků se spalovacími motory za elektrické či s vodíkovým pohonem, a to už od podzimu 2029. Původní návrh schválil magistrátní výbor pro dopravu v únoru, nyní ho prosazuje radní pro dopravu a šéf Pirátů Zdeněk Hřib.
Důvod je podle něj jednoduchý: taxíků v hlavním městě neúměrně přibývá a vozy jsou stále starší. Od roku 2017 stouplo průměrné stáří vozu taxislužby ze čtyř na deset let. Před deseti lety pražskou licenci ročně dostalo zhruba tisíc taxikářů, loni to už bylo skoro pět a půl tisíce, čímž se celkový počet aut jezdících po Praze s licencí zvýšil zhruba na 16 tisíc.
Co se dočtete dál
- Jak se má v následujících pěti letech změnit taxislužba v Praze?
- Koho se návrh dotkne nejvíc?
- Je městská doprava dostatečnou náhradou osobní přepravy?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.