V roce 1897 převzal Alois Wessels od svého otce vedení malé výrobny tvarůžků v moravských Lošticích. Kromě rodiny tehdy pro firmu pracovali pacholek a dvě děvečky. Hned první rok si třiatřicetiletý podnikatel půjčil 1500 zlatých, které investoval do celkové modernizace a úpravy tvarůžkárny. Do první světové války zaměstnával již šestatřicet lidí a jeho firma zdaleka utekla konkurenci v kraji. Jeden z dodnes trvajících úspěchů českého podnikání byl na světě.

Pro vítězství podnikání Aloise Wesselse v konkurenci desítek dalších mlékáren na Hané byly rozhodující nejen jeho obchodní talent a odvaha investovat do nové technologie výroby voňavé pochoutky, ale rovněž možnost získat pro tyto investice financování. Musel zde být někdo s dostatečnou finanční silou na to, aby dokázal podpořit ambiciózní projekt pana Wesselse.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaký je skutečný význam vlastního kapitálu pro banky?
  • Jak může navrhované zvýšení daní pro banky ovlivnit jejich motivaci k růstu a investicím?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete dostávat investiční texty do e-mailové schránky?

Přihlaste se pravidelnému odebírání investičního newsletteru Peníze HN, kde naleznete naše původní analýzy, tipy na dobré čtení nebo glosy analytiků.

newsletter Peníze