V roce 1897 převzal Alois Wessels od svého otce vedení malé výrobny tvarůžků v moravských Lošticích. Kromě rodiny tehdy pro firmu pracovali pacholek a dvě děvečky. Hned první rok si třiatřicetiletý podnikatel půjčil 1500 zlatých, které investoval do celkové modernizace a úpravy tvarůžkárny. Do první světové války zaměstnával již šestatřicet lidí a jeho firma zdaleka utekla konkurenci v kraji. Jeden z dodnes trvajících úspěchů českého podnikání byl na světě.
Pro vítězství podnikání Aloise Wesselse v konkurenci desítek dalších mlékáren na Hané byly rozhodující nejen jeho obchodní talent a odvaha investovat do nové technologie výroby voňavé pochoutky, ale rovněž možnost získat pro tyto investice financování. Musel zde být někdo s dostatečnou finanční silou na to, aby dokázal podpořit ambiciózní projekt pana Wesselse.
Co se dočtete dál
- Jaký je skutečný význam vlastního kapitálu pro banky?
- Jak může navrhované zvýšení daní pro banky ovlivnit jejich motivaci k růstu a investicím?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.