Kopřivnická Tatra si před 10 lety prošla pod novými českými majiteli znovuzrozením. Pořád si ale s sebou nese z minulosti, že její výroba není nastavená na masovou produkci. Při malých sériích to tolik nevadilo. Vlastně právě naopak. Jenže teď je produkce vyprodaná na několik let dopředu a továrna nestíhá vyrábět.
„Roky jsme se věnovali tomu, aby fabrika byla efektivní při požadavcích na jedno auto. Proto máme problémy a musíme strategii Tatry změnit,“ říká v rozhovoru pro HN nový generální ředitel Tatra Trucks Lukáš Andrýsek. Ten hodlá tradiční českou značku zásadně proměnit a má na to zatím na investice připraveno dvě a půl miliardy korun.
Díky tomu by Tatra do tří let měla vyrábět 2500 aut ročně, což je fakticky zdvojnásobení produkce. Vedou k tomu rychlé a razantní kroky, jež dost proměnily i management automobilky. „Tatra teď potřebuje manažery, kteří mají více zkušeností z klasického automotive, kde se dbá na vypilované procesy a náklady se počítají do halíře. Tento typ lidí zatím v Tatře chyběl,“ dodává Andrýsek.
Jste v nejvyšším výkonném křesle Tatry osm měsíců, co se vám zatím podařilo?
Pro mě je důležité, že jsem do vyššího i středního managementu Tatry schopen dostat lidi, kteří mohou pomoci v důležitých změnách. Přišli sem i z velmi zajímavých a lukrativních pozic jen proto, že chtějí být v Tatře u toho, jak se zdvojnásobuje fabrika. To je výzva a zajímavá atmosféra sama o sobě. Připouštím ale, že pro řadu lidí jsou tady změny rychlé.
Co se dočtete dál
- Proč se Tatra musí změnit a jak to chce nový ředitel Tatry udělat.
- Jaké investice Tatra chystá.
- Kolik má podnik nasmlouvaných zakázek.
- Jaké vidí Tatra svoje hospodaření letos a v příštích letech.
- Jaké plány má automobilka s vodíkem.
- A můžou se někdy v Kopřivnici zase vyrábět osobní auta?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist